Grønn mobilitetsuke for første gang i Lørenskog!

Fotocredit: CC Pixabay

Lørenskog arrangerer i 2018 for første gang grønn Mobilitetsuke, i likhet med 25 andre norske tettsteder og byer. Det skjer i uke 38, fra søndag 16.september til lørdag 22.september.

Miljøpartiet De Grønne gleder seg over denne omfattende påminnelsen om at kommunen er i ferd med å ta viktige grønne grep for framtida!

16. september 2018

Lisa Kara Fröyland er gruppeleder for den grønne gruppa i Lørenskog kommunestyre.

Den europeiske mobilitetsuka er Europas største kampanje for miljøvennlig transport. Budskapet i årets kampanje er «Velg rett reisemiks og bidra til et bedre samfunn!» Også innbyggerne i Lørenskog oppfordres nå altså til å kombinere flere reisemåter. Trenger man å reise hele strekningen med bil, eller kan man sette fra seg bilen ved et kollektivpunkt og ta buss eller tog videre? Kan man sykle deler av strekningen?

Selvkjørende busser, elsykkel-utprøving, diskusjoner omkring mobilitet for framtida, plogging (søppelplukking mens man jogger) og guidede sykkelturer. Lørenskog kommune tilbyr et bredt spekter av aktiviteter i grønn mobilitetsånd dette første året kommunen arrangerer sin versjon av den europeiske mobilitetsuka.

-Dette er helt i tråd med den utviklinga Miljøpartiet De Grønne ønsker, sier lokallagstalsperson og gruppeleder Lisa Kara Fröyland.
-Vi ser at det er en stadig økende aksept i befolkningen for at det faktisk lar seg gjøre i en hektisk hverdag å legge opp til en mer miljøvennlig reisemiks!

Disse kommunene deltar i 2018:
(KILDE: www.siste.no/ANB ,16.09.2018)

• Alta